söndag 20 februari 2011

Tips till föräldrar med sjuka barn

I influensa och förkylningstider kommer ett litet tips från mig!




När Wilhelm var liten och började på förskolan blev han sjuk direkt.
Kanske inte så konstigt med alla nya basiller som fanns där.
Fick då tipset att börja ge honom Bio-Strath, som finns att köpa på varje hälsokostbutik med bra sortiment.
Vilket lyckat tips!


Wilhelm fick ca en tesked varje morgon till att börja med, eftersom han bara var knappt ett år.
Nästa gång han blev sjuk var han 3,5 år.
Han fick vattenkoppor och det hjälper inte Bio-Strath mot.
Själv stod jag där och kände mig väldigt obekväm med rollen som mamma till ett sjukt barn.
Wilhelm hade ju aldrig varit sjuk tidigare, förutom när han var 10 månader och började förskolan.
Hur gör jag nu???
Men det gick ju bra att vara hemma för vård av sjukt barn.
Jag klarade av det.

Vill man som förälder se till att man inte blir sjuk själv kan man stoppa i sig lite Bio-Strath, dock lite mer än en tesked.

Honung är ju också något man kan äta för att undvika sjukdomar.
Ha lite i sitt te eller lite på en smörgås.
Vet att min syster åt det när hon pluggade och undvek på detta sätt de sjukdomar som hennes studiekamrater drabbades av.

Så tillhör ni den kategori människor som inte tycker att det är normalt att vara förkyld, hem och kurera er med något av ovanstående tips.
Det hjälper!!!

1 kommentar:

  1. nu köper du den där goda skiten te mig!!!!!! jag ve ha!!!!! =^.^=

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...