torsdag 22 november 2012

Träning

Att träna är inte nytt för mig.
Men det är flera år sedan jag gjorde någon form av träning.
I oktober öppnade ett nytt gym här i Norrköping.
För att få kunder gick de ut med rabatterbjudanden ju tidigare man köpte ett årskort.
Klart jag köpte ett då jag verkligen ville börja träna igen.
Jag var ju i stort behov av det då jag de senaste månaderna har mått dåligt.

Jag har kommit igång bra på deras X-force maskiner.
Känner att jag nu kan börja öka på vikten.
Jag har också regelbundet använt deras crosstrainer.
Det känns riktigt bra!

Men jag vill testa på lite av de olika passen som de har.
Så idag testade jag Zumba.
Stegen i sig var inte så svåra då jag har dansat tidigare.
Gillade att få kämpa riktigt ordentligt.
Det är bara ett problem, tyvärr!
Jag har ett knä som inte gillr den här formen av träning, även om jag gjorde det.

Så nu blir det till att stärka musklerna mer än vad jag gjort tidigare för att komma tillbaka och träna Zumba igen.

Jag har tur att tränarna på gymmet är så gulliga.
Får tips och råd om hur jag ska göra för att stärka mitt knä.
De tipsar om vilka pass jag kan gå på utan att överbelasta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...