söndag 4 november 2012

Kålrabbistrips

I bloggen: Allt om LCHF hittade jag ett recept på Fish and chips LCHF.
Chipsen (stripsen) var gjorda av kålrabbi.












Detta gjorde mig nyfiken.
Kålrabbi hade jag smakat för flera år sedan och jag minns att jag tyckte om det.
Så sist vi var och handlade köpte vi en kålrabbi.

Jag följde länken från Fish and chips LCHF till Kålrabbistrips för att se hur man gjorde.
Jag som inte har en varmluftsugn fick räkna om gradantalet.
Varmluftsugn ska ha 180 grader.
Vanlig ugn 150 grader.

I receptet står det att den strimlade kålrabbin ska vara i ugnen ca 30 min.
Jag önskade mer färg på stripsen så jag hade dem inne i 45 min.
Jag vände på dem var 15 min.













Resultatet blev riktigt gott.
Eftersom jag bara skulle prova att göra strips köpta jag bara en kålrabbi.
Det räcker lagom till en portion.
Så nästa gång blir det till att köpa fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...