söndag 11 november 2012

Bekräftelse

Alla behöver vi bli bekräftade lite då och då.
Idag fick jag bekräftelse.

När jag träffade Robban tog han med sig smörgåsar som mat när han skulle jobba.
Kanske inte det bästa valet.
Men har man inte kunskap om vad man ska äta är det lätt att välja smörgås.

Efter en tid tänkte vi börja äta neligt GI.
Då pratade vi om hur man kanske borde äta när man jobbar natt.
Hur man gör för att vara i fas med den delen av familjen som är vaken på dagen.

Vi kom fram till att när Robban kommer hem på morgonen bör han äta frukost innan han lägger sig.
När han vaknar ska han äta lunch.
Ett mellanmål innan han åker till jobbet.
Sen ta med sig middag istället för smörgåsmat.

Den senaste tiden har jag surfat runt på nätet och läser mycket om hälsa.
Idag hamnade jag på Anna Halléns blogg.
En blogg som jag har som favorit sedan tidigare.
Hon skriver om nattmat.
Inte bara till dem som arbetar utan även till de ungdomar som LANar.

Hon beskriver skillnaden på insulin och kortisol.
Vad de har för uppgifter för att våra kroppar ska må bra.

Utan att veta varför så var iaf mina tankar och mitt resonemang om hur man bör äta under ett dygn helt rätt.
Kändes väldigt skönt att få den bekräftelsen!

1 kommentar:

  1. Så äter jag med. Frukost när jag kommer hem. Fast jag äter midda med familjen som vanligt o tar nåt lättare under natten. :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...