söndag 30 september 2012

Äpplepajer

Alla dessa äpplen som vi fick räcker inte bara till mos.
Nu har det blivit lite pajer också.

Vi tänkte att det kan ju vara bra att ha några pajer i frysen.
Så vi tog oss en liten promenad till Ö&B och köpte ett gäng pajformer i folie.

Robban som gillar att äta äpplepaj med vaniljsås gjorde några till sig och de som hälsar på honom.
Både han och Laura provsmakade.
Enligt dem blev de riktigt goda.














Jag har rotat runt på internet för att hitta olika äpple recept hittade ett på LCHF-äpplepaj.
Nu ska jag ju inte äta äpplen.
Men jag kan tänka mig att denna paj går att äta någon gång.

Den här pajen innehåller inget socker/sötningsmedel förutom det som finns naturligt i äpplena.
Istället för mjöl eller havregryn är det mandel och nötter i denna.
Jag hade inte heller lika mycket äpplen i som robban hade i "sina" pajer.














Även jag provsmakade lite.
Smakade som rostade nötter med lite äpple.
Istället för vaniljsås valde jag vispad grädde till.

Men denna paj får inte ätas för ofta.
Sparas till speciella tillfällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...