onsdag 26 september 2012

En oväntad vänskap.

Fick frågan av min mamma om jag ville följa med på bio.
Klart att jag ville det.
Hon frågade om Laura ville följa med också.
Vet inte om hon hade tackat nej, jag frågade aldrig om hon ville följa med.
Sa att hon och jag skulle på bio med mormor.




















Driss, en ung kille från förorten som precis kommit ut från fängelset, anställs genom en händelse som personlig assistent till den oförskämt rike, men också mycket ensamme aristokraten Philippe som blivit förlamad efter en skärmflygolycka.
Driss är till en början väldigt tveksam till jobbet och Philippes vänner har starka invändningar mot hans val av assistent. Men de två har mycket att lära av varandra. Driss otroliga energi och livsglädje smittar snart av sig på Phillipe och Phillipe lär Driss en hel del om vett och etikett. Tillsammans upptäcker de nya saker i livet och en oväntad och stark vänskap växer fram mellan två individer som på ytan inte verkar ha någonting gemensamt. Baserad på en sann historia.
En rolig, varm och fin berättelse om vänskap som växte fram mellan två personer av en slump.
Klart sevärd film.

Vi fick en trevlig biokväl tillsammans med många skratt.
Lauras utvärdering var att det var en bra film som hon själv aldrig hade valt att se på.
Ett bra betyg!!

Tack mamma för att du bjöd med oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...