måndag 10 september 2012

Glömd väska

Idag skulle jag följa med Wilhelm till tandläkaren.
Han kände att han behövde lite stöttning.

Tur var det att jag hade lite koll på adressen.
Annars hade vi gått in på fel sida av huset.

Väl på rätt ställe blev Wilhelm inropad nästan direkt.
Själv satt jag och läste lite i de tidningar som fanns till hands.
Kände mig lite stressad då jag hittade en intressant historietidning.
Men det dröjde och jag fick läsa fardigt tidningen.

Äntligen kom han ut.
Då var det ju dags för betalningen.
Eftersom Wilhelms pengar inte fanns på rätt konto skulle jag hjälpa honom.

Hjälp!!!
Vart har jag min väska?
Det blev till att tänka lite snabbt.
Jo, den hade jag ju glömt på cykeln utanför.

Snabbt ner i hissen.
Bort till cykeln under tiden som jag bad till högre makter att den skulle vara kvar.
Jag hade ju trots allt suttit i väntrummet över en timme.
En timme där allt skulle kunna hända.

Hoppas, hoppas, hoppas!

Jo!
Där var den.
Precis där jag hade lämnat den.
Kände då att det är skönt med en väska som smälter in i cykelkorgen.




















Tack för att väskan var kvar med allt innehåll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...