tisdag 18 september 2012

GE Money Bank

För ca 15-16 år sedan fick jag en demonstration på en symaskin jag blev förälskad i.
Men just då köpte jag inte den symaskinen.

Ca 11-12 år senare hade jag ett ärende in i den symaskinsaffär.
Jag pratade med just den ägaren som hade demonstrerat maskinen för mig.
Fick då veta att just den modellen har de slutat tillverka pga ägarbyte av firman som gör maskinerna.

Trist tyckte jag!

Men jag hade tur.
Just för tillfället hade de två maskiner inne.
Jag fick prov sy dem för att välja vilken jag skulle ha.
För om de har slutat tillverka dem så var det här min chans att köpa min drömmaskin.

Jag gjorde mitt val och gjorde an avbetalningsplan genom affären.
De använde sig av GE Money Bank.
Jag blev beviljad kredit hos dem.

För en månad sedan får jag det jag tror den sista räkningen.
Det står på den att att det är en avslutningsräkning på 9 kr.

Skönt, tänker jag.
Nu är jag färdig med den här.
Trodde jag...

Idag dimper det ner ytterligare ett kuvert från GE Money Bank.
Det står att beloppet på 9 kr ska vara betalt senast 2012-09-30.
Räntan berkanas från 2012-08-31 som är sista redistreringsdatum.

Det kan inte vara sant tänkte jag.
Jag ringer då till GE Money Bank för att fråga om det har blivit något fel.

Tydligen så skulle jag inte ha betalat de där kronorna som jag gjorde förra månaden.
Jag har betalt för mycket.
Talar om att brevet förra månaden och även det jag fick idag är lätta att missförstå.
Det höll hon med om.

Hon erbjöd mig att få tillbaka mina 9 kr.
Antingen så skulle hon skicka ut en avi.
Det kostar mycket mer än det smakar!
Nej Tack!

Jag kunde maila mitt kontonummer så skulle de sätta in pengarna där.
Men det kunde jag inte göra hur som helst.
Jag skulle vara tvungen att gå till banken för att få ett kontoutdrag i papperskopia.
Sen skulle jag behöva leta reda på en scanner för att skanna in informationen.
Eller så skulle jag kuna faxa till dem.
Även en fax skulle jag då behöva leta upp.

När jag påpekar att detta är ett konstigt förfarande menade hon att så gör de på GE Money Bank.
Visst fortsätt med det.
Jag tänker se till att undvika denna bank som verkar skum.

Det tråkiga är att trevliga affärsägare använder sig av denna skumma bank.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...