tisdag 31 januari 2012

Urinvägsinfektion

Nu går jag på antibiotika.
Inte roligt men nödvändigt.

Misstänkte urinvägsinfektion.
Fick springa på toaletten ofta idag.
Kändes som om det skulle komma en störtflod varje gång.
Men det blev bara ett stilla stril från en liten bäck.

Ringde vårdcentralen.
Fick svara på en del frågor.
Sköterska sa att hon skulle lämna mina svar till min läkare.
Om jag inte hörde något från dem så skulle det finnas ett recept efter kl 17 på apoteket.

Jag hörde ingenting.
Så efter jobbet gick jag till apoteket.
Mycket riktigt.
Där fanns det ett recept till mig.

Gillar när det är smidigt.
Det tackar jag för!











2 kommentarer:

  1. Du har nog valt rätt VC!!!
    Lycka till i fortsättningen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Stackare! Jag hade också urinvägsinfektion för någon vecka sedan. Drick tranbärsjuice :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...