söndag 29 januari 2012

Ordförståelse

Sitter och tittar på tv med Laura.
Det handlar om en typiskt amerikansk tv familj.
Där är det mamman i familjen som står för matlagningen.

Laura frågar mig varför det alltid är mamman som lagar mat.
Hon fortsätter med att hemma hos henne är det ju inte så.
Iaf inte när hon bor hos sin pappa.

Sen säger hon:
När jag blir stor ska jag ha hemtjänst!

Jag tittar på henne och kan inte låta bli att skratta.
Ska du ha hemtjänst?

Hon tittar på mig och undrar:
Vad är det?

Hemtjänst är något som äldre människor har när de inte kan klara sig själva längre, förklarar jag.

Då börjar hon att skratta så att tårarna sprutar och utbrister:
Jag skrattar så att ögonen kissar!
Jag menar ju betjänt eller heter det butler?
Vad heter det när någon får betalt för att laga mat och städar?

2 kommentarer:

  1. jag hoppas att hemtjänsten tar hand om mig före dig Laura Drew Erenius

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...