måndag 16 januari 2012

Mammor & minimodeller

Jag var lite nyfiken på programmet "Mammor & minimodeller".
Sex mammor och deras döttrar ska gå på en modellskola.
Vad jag förstår ska döttrarna lära sig om modellyrket.
Mammorna ska lära sig att coacha sina döttrar på ett bra sätt.

Uppelver att mammorna gör detta för att genom sina döttrar leva sin egen dröm.
Att bli modell.
Någon av de små minimodellerna tyckte inte ens om att bli fotograferad.
Trots det säger mammorna att de är där för att barnen själva vill.

När de har varit på skolan en dag får mammorna feedback av läraren.
En av mammorna får höra att läraren upplever dotterns poserand lite för vuxet ibland.
Men det ville inte mamman höra.
Hon blev sur.
Den mamman som fick skarpast kritik var den som tog emot den bäst.
Hon var medveten om sina brister och ville lära sig stötta sin dotter på ett bättre sätt.

Men förhoppningen är att just dessa minimodeller ska få vara barn några år till och lippa växa upp i en tuff modellbranch om de inte vill det själva,

Laura frågade mig vad jag önskade mig att hon blev.
Mitt svar på den frågan var:
Nöjd och lycklig med det du kommer att göra i framtiden.

För mig är det viktigaste att mina barn mår bra, oavsett om de är kända eller okända.
Bara de har fått följa sina egna önskningar, inte mina.
De kan bli vad de vill, bara de trivs med sina egna val och gör något positivt av dem.

4 kommentarer:

  1. Håller med dig helt och hållet! Barnen ska få göra det dom själva vill och mår bäst av. Inte uppfylla föräldranas önskan, det får man försöka göra själv!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Såg programmet...så svar på din fråga: NEJ

    SvaraRadera
  3. Nej! Stackars barn!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...