fredag 20 januari 2012

Dagens lunch

Vår kock är sjuk.
Det innebär att antingen får vi laga maten själva.
Eller beställa den från ett storkök.

Att ta mat från ett storkök är uteslutet.
Det skulle innebära stabbiga såser, överkokta grå grönsaker mm.

Vi valde laga maten själva.
Jag och en kollega erbjöd oss att laga den i dag.
På menyn stod det: potatis och purjolökssoppa.

När alla ingredienserna stod och skulle koka på spisen fick vi ett önskemål.
Pannkaka till efterrätt!
Inget vi hade någon störrelusta att ställa oss och steka.

Tur det finns olika former av pannkaka.
Vi valde att göra ugnspannkaka.
Jag fick frågan om vi inte kunde ha lite färg i den.
Självklart skulle vi det.

Så dagens tema blev: Grönt!





















Alla, ja nästan iaf, gillade vår soppa.
Det var inte mycket över.
Men de flesta var lite skeptiska till de gröna monsterpannkakorna.
Några tyckte att det såg ut som de åt grön play-doo.

Kanske beror det på att vi äter lika mycket med ögonen som med munnen?

3 kommentarer:

  1. Haha, det är ju helt klart du som ska vara med i "Halv åtta hos mig". Jag skulle absolut ha ätit av den där gröna ugnspannkakan. Och nångång har jag tänkt att göra blått potatismos, av sådana där Blå Congo-potatisar.

    SvaraRadera
  2. Även om jag åt kolhydrater hade jag INTE smakat dendär play-doo liknande pannkakan :-D

    SvaraRadera
  3. Vi hade i ett ögonblick av sinnesförvirring nästan färgat keson blå...men vi insåg som tur var att det kanske inte hade varit så bra...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...