fredag 18 januari 2013

Julkrubba

Tänkte skaffa mig en tradition.
Eller jag har skaffat mig en tradition som är nygammal.

Trettondagen har Kolmården öppet.
Då är det många besökare som tar sig dit för att titta på djuren i ett vintrigt landskap.
Den som orkar stannar kvar för att titta på den levande julkrubban som visas varje år.

Förra året var det första gången jag och Laura åkte dit med mina systersöner.
Det var en kall dag med strålande sol.
Vi hade en underbar dag, och jag tänkte göra det i år igen.

Tyvärr blev det inte på samma sätt i år.
Kalas och hockeymatcher gjorde att vi bara åkte och tittade på julkrubban.
Dessutom så saknade vi en systerson.

Men så kan det bli när trettondagen infaller på en söndag.

Väntar på att julkrubban ska börja.




















Maria




















Änglarna




















De tre vise männen med kameler och kamelförare.












Avslutning med "Nu tändas tusen juleljus"











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...