fredag 18 januari 2013

Min dag

Min dag!
En dag många vill glömma då de blir äldre.
Men det är ju oftast en dag med fina minnen genom åren.

Årets minnen som jag kommer ha kvar i mitt hjärta vill jag dela med mig.

Eftersom jag och Robban jobbar vid olika tider på dygnet, är det inte alla dagar som vi ses.
Den här dagen var en sådan.
Jo, vi sågs ca 10 sekunder i trapphuset.
Robban på väg hem att lägga sig och jag på väg till jobbet.
Det blev en snabb puss och ett grattis.

När jag på eftermiddagen kom hem blev jag mött av Laura i hallen.
Jag hann knappt få av mig mina ytterkläder innan jag fick en lapp i handen.
Jag skulle på lappjakt i lägenheten.
Den slutade i klädkammaren där Laura stod med en lapp i handen.













När jag sen äntligen kom ut i köket stod det en bukett tulpaner på bordet och ett paket.
Paketet var lätt.
Nästan som om det vore tomt.
Men i det fanns ett hemmagjort presentkort från Robban.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...