fredag 18 maj 2012

Gråhårig på nolltid

Har hjälpt min mamma.
Hon behövde ha upp lite krokar på sin balkong.
Klart jag hjälper henne!

Började med en fin hängare som mamma ska hänga en ampel i.
Sen några krokar att hänga torkställningen i bakom dörren.
Tillsist ville hon ha några krokar i balkongtaket.

Innan jag började borra insåg jag att jag behövde skydda mina ögon.
Tog det jag hade till hands, mina solglasögon.
Måste erkänna att trots glasögon så blundade jag.
Det är väl ett under att jag lyckades.

När jag satte på borren började murbruk damma ner över hela mig.
Inte bara i ansiktet, utan precis över allt!
Det smög sig ner i kläderna.
Känndes som om jag fick ett lager damm in på bara kroppen.

Dessutom blev jag gråhårig på bara några sekunder.

När jag hade tvättat av mig det mesta och dammat av mina kläder blev det mat.
Mamma hade gjort en god lasagne och vitkålsallad.
Efteråt bjöd hon på goda ostar med björnbär.

Får hoppas att krokarna sitter som de ska!
Tack för god mat mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...