lördag 12 maj 2012

Flintastek

Hemma hos oss serveras aldrig griskött av något slag.
Jag äter inte det.

Förr kunde jag äta det när vi fick det på mitt jobb.
Nu har jag turen att arbeta på en förskola som inte serverar griskött.
Skulle jag av någon anledning bli bjuden på det någon gång, så smakar det illa.

Robban som kan tänka sig äta gris gör det inte hemma.
Han gör det när han är borta.

Så nu till helgen blev han sugen på att grilla flintastek.
Han köpte med sig en bit när han åkte till fallskärmsklubben.
Det skulle verkligen bli gott, tänkte han.













Tyvärr så regnade det.
Men fram med stekpannan.
Tror att det vattnades i munnen på Robban när han stekte sin flintastek.
Vilken besvikelse det var för honom.

Hans smaklökar hade ändrat sig.
Gris smakar inte lika gott längre.
Smaken av svinstia dröjer sig kvar i munnen när man inte äter gris.

Stackars Robban!
Eller...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...