söndag 6 maj 2012

Årsförsta

Robbans hobby och intresse är fallskärmshoppning.
Varje vår när det är dags för att börja hoppa igen pratas det om årsförsta.
Det första hoppen för året.














Idag har jag gjort mitt årsförsta.
Dock inget hopp.
Men jag har suttit på verandan till fallskärmsklubben under eftermiddagen.

En eftermiddag med sol och trevliga människor.
För mig kommer det bli fler sköna dagar på den verandan.
Dagar som är avkoppling.

Jag kommer att se människor som ska göra sin första tandemhopp.
Se deras oro före hoppet och deras lycka efter hoppet.
Vissa har bara en vän med sig andra hela släkten.
Även de med en förväntan om vad som ska ske.














Jag ser fram emot en skön sommar på en veranda som jag har besökt för första gången i år.
En sommar då jag även kommer göra mitt första hopp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...