måndag 19 mars 2012

Tranbär och D-vitamin

Ingen vet riktigt varför jag fick sådan värk förra veckan.
Läkaren trodde att det var muskelkramp.
Men varför fick jag det?
Kan man få det bara sådär?

Fick iaf recept på Diklofenak.
De hjälpte inte alls till att börja med.
Men när jag la till Panodil gick det bättre vart efter.

Behöver fortfarande tabletterna.
Men ska se om jag kan byta ut dem mot något bättre.
För om värken kommer av någon form av urinvägsinfektion ska jag kunna förebygga det.
Så nu har jag inhandlat D-vitamin för vuxna och Tranbär.

De flesta vet att tranbär är bra mot urinvägsinfektioner.
Jag fick höra igår att även D-vitamin ska vara bra.
Då vi här i norden får i oss alldeles för lite D-vitaminer under 8-9 månader av året är det värt ett försök.
Vi får bara i oss D-vitamin från solen då den står i 45 graders vinkel mot våra trakter.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...