lördag 29 januari 2011

Tomten finns inte...eller?

Igår på jobbet när vi var ute se en flicka till mig:
Sån där som du har på din jacka har jag med.
Jag tittade ned på det ställe där hon pekade och frågade:
Du menar en reflex?
Ja, men jag har en med Hallo Kitty och en med en blomma på.
Berättar för henne att jag fick min reflex av tomten i julklapp.
Hon tittar på mig mycket skeptiskt och säger:
Tomten finns ju inte...
Det stod så på mitt paket, sa jag. Även Robban fick ett paket från tomten med reflex i.
Fick han? Vad var det i det paketet då?
En reflex som ser ut som en grön groda.
Jaha, sa hon och såg fundersam ut.

Det verkade som om tron på tomten helt plötsligt kom tillbaka till denna 5-åriga flicka.

2 kommentarer:

  1. Tja,
    Mina ungar förklarad, "Det finns ingen pappa, det är bara tomten som klätt ut sig" :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...