onsdag 26 januari 2011

Finns jag...?

Ibland ringer det människor för olika marknadsundersökningar. De vill då prata med oss familjemedlemmar, men de har specifika krav vem de vill prata med.

Förra veckan var det en kvinna som ringde till vår familj. Hon ville prata med den person som hade fyllt år senast och som var mellan 15 och 75 år.

Jag hade oturen att svara. Den som fyllde år senast i min tanke var ju Wilhelm, och som dessutom hade rätt ålder. Han fyllde år i november. Laura fyllde visserligen år nu i januari men är ju under 15 år.

Tyvärr så var ju inte Wilhelm hemma så de bad om att få återkomma. Och visst fick de det, jag slapp ju prata med dem.

De ringde två gånger till, ingen Wilhelm hemma de gångerna heller.

Men så idag ringde de och Wilhelm var hemma. Jag räckte över telefon till honom och han fick svara på alla deras konstiga frågor. Vad de var för frågor vet jag inte och jag brydde mig faktiskt inte heller.

Efter en stund kom Wilhelm glad för de skulle skicka en länk till honom där han skulle få svara på fler undersökningar. Eventuellt skulle han kunna få någon form av premie för det.

Då jag berättade för honom att de har ringt flera gånger tidigare och att det var ju han som hade fyllt år senast och hade åldern inne. För som jag tidigare skrev, Laura var ju under 15 år...

...då, just då kom jag på att den som hade fyllt år senast och som hade rätt ålder var ju faktiskt JAG (fyller i januari)!!!

Är det så att när man har passerat en viss ålder??
Att man glömmer bort sig själv??

Jag gjorde visst det!!

1 kommentar:

  1. Hahaha...... Det är inte lätt att komma ihåg att man själv har fyllt, för vi slutade nog fylla för några år sedan!
    Kramiz

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...