söndag 19 februari 2012

Träningsvärk

Kände att jag behövde komma igån med lite träning.
Så jag tog ett pass med min Wii bräda.
Det gjorde susen direkt.
Fick träningsvärk samma dag.
Magen, låren och rumpan.

Nu känner jag mig som en stel äldre herre med rak rygg.

En promenad stod på dagens schema.
En långpromenad.
Fram med stavarna.
Här skulle promeneras.

Men hur lätt är det?
Med gummisulor så halkar stavarna omkring på isen.
Utan gummisulor så studsar de på asfalten.
Dessutom var det med fara för sin egen kropp man promenerar en sån här dag.
Varje liten isfläck kan vara livsfarlig att gå på.

Så den långa promenaden blev en kort.
Dessutom tillät inte mina lår en längre promenad idag.
Ska ju kunna vara rörlig på jobbet i morgon.

2 kommentarer:

  1. Gamla herrar ska inte promenera på isgata...inga sjuksrivningar nu ;-)

    SvaraRadera
  2. HAI! Fin blogg :D Vill du göra ett bloglovin byte? <3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...