måndag 13 februari 2012

Livsstil

Det mullrar och bubblar.
Magen mår inte bra.
Kan bero på maten jag åt i lördags kväll.
Brukar ta några dagar innan magen kommer till ro.

Har ätit enligt LCHF sen början av juni 2011.
Började med det för att sänka mitt blodsocker.
Vilket jag lyckades med.
Ett plus är ju att jag samtidigt går ner i vikt.
Men även att min mage som har varit lite krånglig i några år har mått mycket bättre.

Bara för att jag äter enligt LCHF så försöker jag inte att pracka på den dieten på någon annan.
För mig är det inte bara en diet längre.
Det är en livsstil.
Något jag behöver äta för att må bra.

Vill då inte ha dessa olyckskorpar som kraxar.
De kraxar om att det inte är bra att äta så här.
För det har de ju läst om.
Det tvivlar jag inte på att de har.
Men man kan säkert hitta något negativt om allt man stoppar i munnen.

Så snälla!
Låt mig få äta som jag vill!
Låt mig slippa höra om det negativa ni har läst om.
Jag mår 100% bättre av att äta så här.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig! Låt var och en äta som den vill! Jag tycker du är duktig som fixar att äta så, jag skulle inte klara det, tror jag....
    Så fortsätt äta på ditt sätt och må BRA!!!!
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Heja, Viveca! Ät det du mår bra av! Det är oerhört tröttsamt med folk som sprider negativ energi (oavsett vad det gäller)... försök "stå över" dem och håll dig till det du vet funkar för dig! Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...