tisdag 28 februari 2012

Sjuk

Vaknar till en grå dag.
Halsen ömmar och näsan känns täpt.
Men med lite Carmolis ska jag nog klara dagen, tänker jag.

In i duschen.
Sen lite frukost och så iväg.

Kvar på köksbänken står Carmolisen.
Typiskt!

Stannar till på apoteket och köper lite nässpray.
Vidare till jobbet.

Det funkar...
...iaf till efter lunch.
Då börjar även mina ögon rinna.
Känner mig verkligen inte på topp.

Väl hemma igen möts jag av en sällskapssjuk katt.
Robban har gett sig ut i det vackra vädret (som dök upp under dagen).
Det var bara att krypa ner i sängen.
Sov några timmar.

Inte mår jag bättre när jag vaknar.
Både näsa och ögon rinner.
Halsen känns inte rolig den heller,

Tar mig iaf upp och kryper under en filt i soffan för lite tv.
Robban fixar mat.
Tyvärr känner jag ju inga dofter.
Han bjöd på en köttfärsgratäng med sting och blomkålsmos.
Riktigt gott!!!

Nu blir det till att kurera sig resten av kvällen.

1 kommentar:

  1. Den där Robban verkar vara en hyvens kille ;-) Krya på dig gumsan!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...