söndag 12 juni 2011

Typ 2-diabetes

I min släkt finns det flera personer som fått diagnos typ 2-diabetes.
Risken att jag själv kan få den är ganska hög.

Kan jag förhindra detta?
Hur ska jag gå tillväga då?

Läser just nu Lars-Erik Litsfeldts bok "Diabetes? Nej tack!".
Kan varmt rekommendera den boken!

Tolkar det så att jag redan har typ 2-diabetes.

Mäter jag mitt blodsocker ligger jag för det mesta lite för högt.
Ligger nästan på gränsen till att ha typ 2-diabetes, men det är för lågt enligt landstinget.

Men vart går gränsen för sjukdom?
Är 1,0 frisk och 1,1 sjuk???
Hur kan man veta vart gränsen går?

Jag kommer iaf att göra allt som jag har förmåga till för att jag ska må bra!

Hur gör jag då?

LCHF är konceptet!

Enlig Lars-Erik ska man undvika sockerkedjor.
Vart finns de då?
Jo, i socker så klart!
Men finns det socker på fler ställen?
Ja!!!
I kolhydraterna!!!

Om jag undviker kolhydrater måste ju jag må bättre!

Jag har bara hållt på i en vecka med LCHF.
Resultatet har visat sig på vågen.
- 1 kg!!!
Jag är jätte nöjd.
Det är 0,5 kg mer än vad jag har räknat med.

Vad har jag ätit då?
Grädde!!!
...och mycket annat gott!

Sen har det även kännts på hur kläderna sitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...