torsdag 30 juni 2011

Tom Tits Experiment

Har haft en heldag tillsammans med Laura på Tom Tit.
Vilken utveckling sen jag jobbade där.
Då var det bara en och ett halvt plan i ett av husen.
Tänk att fönstret som snurrar i taket vis cafet fortfarande snurrar efter drygt 20 år.



Tänk vad mycket som glöms kvar.
Ovanför värdeskåpen hänger en månads kvarglömda kepsar.



Det fanns otroligt mycket att testa.
Allt hanns inte med, tyvärr.
Men vi får väl åka dit fler gånger.
Laura fick iaf prova på hur det är att vara liten, sen stor och så liten igen.



Heliumballongen var lite häftig.
100 meter ovanför Tom Tit svävade vi i ca 10 minuter.
Globen skymtade vi ovanför trädtopparna långt bort vid horisonten.
Mitt sista hem (Dalbygatan 5) i Södertälje stod kvar och förevigades från luften.



Laura gillar höjder.
Inte bara heliumballongen.
Hon provade även att att cykla på lina mellan husen.



Jag gillar hela konceptet som de har byggt upp.
Det finns något för alla.
Man kan köpa mat men även ha matsäck med sig.
Hur många museer har det?

Ung som gammal kan roa sig både var för sig och tillsammans.
Vilken grön oas det är utanför.
Jag minns bara en tråkig parkering, då för länge sedan.
Nu är där massor med vatten och växtlighet.
Vattnet lockade verkligen till lek.
Och en dag som idag när det inte finns så mycket moln på himlen är vattenlek toppen.

Jag tackar Laura för en fantastisk dag!!!

1 kommentar:

  1. Åh så roligt! Det ser ut som att ni har haft en riktigt rolig dag. Kramar från Småland <333

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...