tisdag 7 december 2010

Snö

En vit jul är ju vad alla ser fram emot. Även själva vintern då vi slipper allt det gråa som annars är.
Barnen på mitt jobb jublar då de kan få åka pulka och göra snögubbar och snöborgar.

Men hur är det med resten av befolkningen?
Många surbullar finns det iaf i denna stad och jag kan tänka mig att gnällspikar finns det lite var stans.

Även jag ibland.

Önskar det var så kallt så det inte gick att salta vägarna. De som har ansvar för snöröjning mm verkar se upp till saltet och dess verkan.
"Salta så slipper vi ploga!!!"

Så verkar det iaf vara i den stadsdel som jag bor i.
Att man ska behöva begära att de ska ploga trottoarerna är kanske mycket begärt...men när inte ens gatorna blir det.

Här råder det anarki!!!

Vi är iaf lyckligt lottade som har ett garage så vi slipper slåss med de övriga som bor i området om parkeringsplats.
Skönt!!

Det är ju inte lätt när ca 1/3 av alla p-platser försvinner pga att man inte plogar eller forslar bort snön från gatorna.

Annars älskar jag det vita pudret som kommer från skyn!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...