onsdag 27 juli 2011

Trollslända


Robban och jag tog oss en tur till Oskarshälls utkiksplats idag.
Där fanns en bra karta över Bråviken som visade vilka öar som vi såg.

Sen blev det en tur till Ingelsta shoping för skoinköp.
Jag behöver ett par ordentliga walking skor om jag ska fortätta gå långpromenader.

Väl hemma igen sitter Lovis under ett fönster som inte är hennes.
Hon sitter och stirrar upp.
Jag funderade på vad som var så intressant.

Då hör jag surret.
Inte det vanliga från flugor, getingar eller humlor.
Det här ljudet var annorlunda.

Där kom den fram, den som skapade surret.
En trollslända!

Vet inte hur den har kommit in.
Visserligen så är våra fönster öppna.
Men är de öppna så pass mycket att en trollslända med sina breda vingar kommer in?
Troligtvis är det så.

Vi räddade sländan undan Lovis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...