onsdag 18 augusti 2010

Augustifest


Nu har Augustifesten startat här i Norrköping.

Axels Tivoli finns på flera olika platser med sina skränande åkattraktioner av olika slag. Det finns fler tiggare (i form av tex olika mobiloperatörer) än normalt på stan som trackaserar alla fotgängare som råkar gå förbi just deras tält. Även tonåringar i olika åldrar drar runt i stora gäng, och alla A-lagare (fler än som annars brukar synas) har samlats för att avnjuta sin flytande föda på stans olika bänkar mitt i city för att ta dela av festligheterna.

Jag och Robban avslutade kvällen med att njuta av Smålands Krutbruks fyrverkeri. Utan att ha sett de andra tre finalisternas bidrag anser vi att de har en klar chans till en bra placering. Deras tema från start var Pirates of Carabien. Först lite låga fyrverkerier som fortsatte i två skepp som sköt på varandra. Det skepp som förlorade försvann i ett stort eldmoln, som mina ögonfransar nästan krullade ihop sig av när värmen slog emot mig, trots att jag stod ca 100 meter bort på andra sidan strömmen. Träden i närheten glödde ett bra tag efteråt.Deras final blev en sprakande smäll av låga vita fyrverkerier nära marken som överraskade oss alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...