måndag 16 november 2015

TVT (TVT-O)

Jag vill kunna hosta, nysa och hoppa utan någon risk.
Risk är kanske inte det rätta ordet.
Läckage är mer riktigt.

Jag vill kunna hosta nysa och hoppa utan läckage!

Allt som behövs för det är ett litet ingrepp.
Har man ett kontorsjobb kan man vara tillbaka på jobb efter ca 1 veckas egen sjukskrivning.
Arbetar man i förskolans värld blir man sjukskriven i 3 veckor.

Visst låter det enkelt?

Tyvärr inte för mig.

Jag har gjort detta enkla ingrepp som kallas för TVT (TVT-O).
Ett ingrepp som man inte blir sövd för att göra.
Däremot får man lugnande.
Fick så mycket lugnande att jag sov under operationen.
Vaknade när jag rullades in på uppvak.
När jag hade klarat av att kissa fick jag åka hem.
Eftersom jag arbetar i förskolan blev jag sjukskriven i 3 veckor.

Hur enkelt som helst...

...eller?

3 dagar efter operationen vaknar jag med feber + att jag hade jätte ont.
Ringde 1177 och trodde jag skulle få ett bra råd på vad jag skulle göra.
Dessutom var ju inte 37.9 tillräckligt högt för att få hjälp.
Men ville jag ändå störa personalen på sjukhuset kunde jag ju åka dit.
Nästan som på egen risk.

Jag åkte dit.

Det visade sig att jag hade en infektion i kroppen.
Fick antibiotika mot den.
Dessutom såg de en liten blodansamling vid urinröret.
Men den var inget de kunde göra något åt förutom kraftigare värktabletter.

Väl hemma igen pillade jag i mig min antibiotika och mina värktabletter för att klara av dagarna.
Några besök på jobbet klarade jag av.
Även att prova på att handleda arbetslag klarade jag av.
Sen tog det stopp.

Även om infektionen i kroppen var borta så hade jag fortfarande ont.
Ville veta vad som var fel.
Ringde till sjukhuset och de sa att läkaren som hade opererat mig skulle ringa dagen efter.
Vilket hon aldrig gjorde.
Sköterskan jag hade pratat med informerade inte läkaren.

Jag ringde tillbaka och fick en akuttid till på fredagen.
Kan ju berätta att jag hade haft feber (37,8) trots att jag åt alvedon från tisdagen samma vecka.

Läkaren jag träffade såg samma blodansamling som jag hade tidigare.
Det var den som orsakade värk och feber.
Inget man gör något åt, förutom att vänta på att den ska försvinna.
Blev sjukskriven i 2 veckor till.

Det var ju inte detta jag hade förväntat mig.
Ett litet ingrepp och sen skulle livet rulla på som vanligt.

Men nej!
Livet ville mig något annat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...