fredag 28 juni 2013

Förskolechef

Tidigare i våras fick jag en fråga.
En fråga som jag sa JA till.
Nu har jag i ca 5,5 veckor vikarierat som förskolechef.

Vikariatet har inneburit att se till så att räkningar har blivit betalda i tid.
Att godkänna personals semestrar.
Att vara där om något skulle hända.

Detta är ju bara en liten del av att vara förskolechef.
Jag har med andra ord bara skrapat lite på ytan, på kunskapen om vad det innebär att vara förskolechef.

Men dessa veckor har ändå fått mig att tänka.
Tänka på vad jag själv vill.
I nuläget är det inte att vara förskolechef.

Jag har förstått att jag är pedagog ut i fingerspetsarna.
Det är där jag vill utvecklas.
Framför allt i småbarnspedagogiken (1-3 år).
Där finns framtiden!

Ett arbete som förskolechef lägger jag på hyllan på obestämd framtid.


3 kommentarer:

  1. Jag trivdes jättebra som ställföreträdare att få såna uppdrag och få information om allt som vi behöver ha med oss i arbetet men jag skulle aldrig ta bort mitt arbete i barngrupp för att bli chef. Jag är nog mer som du att man vill vara där på golvet och vara med och påverka och se de lustfyllda ögonen tändas

    SvaraRadera
  2. Bra att du känner efter:)

    SvaraRadera
  3. Intressanta tankar. Jag har också skjutit upp mina planer, eftersom jag håller på att leta efter mitt liv, hehe

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...