fredag 30 juli 2010

Visualiseringscenter C


Idag har vi varit på Visualiseringscentret här i Norrköping. Det ligger i en av de nyrenoverade gamla industribyggnaderna som ligger mitt i stan.
Vi såg på "Fly me to the moon" i 3D. En animerad film om 3 flugor som följer med på jungfruresan till månen. Det var häftigt och roligt. Tyvärr lite nära ibland så det blev suddigt.
Sen är det ju också lite tråkigt att vissa människor måste överdosera doften de vill ha på sig. Omgivningen är inte alltid lika positivt inställd. Resultatet för mig blev stickningar i näsan. Inte roligt då filmen varade i ca 50 min. Det är tur för mig att jag har en gullig sambo som lånade ut sin tröja med mycket godare doft.
Efter att ha sett filmen tittade vi på lite olika tekniska prylar. Lauras favorit var tankebollen. Där skulle man sitta mitt emot varandra med ett elektroniskt pannband. Genom avslappning så skulle man få en boll att förflytta sig till motsåndarens sida. Det gäller att man kan slappna av med alla människor runt omkring som tittar och kommenterar hur det ska gå. På entreplan fanns det en modell av Norrköping i i vitt. Genom olika ljussättningar kunde man få reda på vart det finns fornlämningar i stan, Vilka ställen som har mest trefik under ett dygn, Hur många arbetslösa/arbetande människor det fanns under 2009 och mycket mer.
Vi avslutade det hela med två blåbärspajer och en pekannötpaj...mums. Funderar på att ev äta lunch där någon gång då de också verkade servera god mat.
I det stora hela var det ett mycket trevligt besök och vi tänker återkomma en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...